Byggmästaren har återköpt 120 000 teckningsoptioner utgivna 2018. Teckningsoptionerna ger innehavaren rätt att senast den 15 november 2023 teckna nyemitterade B-aktier i Byggmästaren för 133,50 kronor styck. Det ursprungliga programmet omfattade 135 000 teckningsoptioner, varav 15 000 sedan tidigare återköpts. Teckningsoptionerna har återköpts till marknadsvärde.

Samtliga nu återköpta teckningsoptioner, som om de utnyttjats hade resulterat i en utspädning om 1,82 procent, kommer nu att förfalla utan emission av nya aktier. Det totala antalet aktier uppgår till 7 287 260.

För ytterligare information, vänligen kontakta Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB:s VD Tomas Bergström på +46 70 317 80 92.

Denna information lämnades för offentliggörande av bolagets verkställande direktör den 27 mars 2023 kl 11:30.

Byggmästarens B-aktier handlas sedan 2014 på Nasdaq First North GM Sweden (ISIN SE0006510491).
Avanza Bank AB är Byggmästarens Certified Adviser. Kontaktuppgifter till Avanza Bank AB Email: ca@avanza.se, Telefon: 08-409 421 20.

Byggmästare Anders J Ahlström Holding AB (publ)
Organisationsnummer: 556943-7774
Adress: Sturegatan 18, 114 36 Stockholm